
Отдавна актуална тема, която обаче среща неочаквани дизайн измерения. Комбинацията от всеизвестен архитект и популярна модна марка е налице. Рекламата заслужава внимание.
Малки архитектурни обекти в човешки мащаб. Що е то?
Японският архитект Кенго Кума бе поканен от Fendi да подготви специална серия мъжки аксесоари - чанти и обувки от хартия, бамбук и маслинови клонки. Ексцентричната колекция бе създадена за модното шоу пролет/лято 2024, провело се като част от изложението Pitti Uomo.
Позовавайки се на вековното изкуство за ръчно производство на хартия, Kuma работи с waranshi - хибриден стил на хартия уаши, направен от памук и влакна от дървесна кора - като основна намеса във всеки дизайн. Традиционно изработена за оригами, изработка на фенери и дори детайли за кимоно, тази суха, мека, текстурирана материя формира здрава структурна основа с петниста, несъвършена фасада за маратонките Peekaboo, Baguette Soft Trunk и Fendi Flow, повтаряйки философията на Kuma за интегриране на правени от човека предмети в природата.
Практиката на тъкане на yatara ami вдъхновява 3D отпечатана подметка на маратонките Fendi Flow с рециклирана полипамучна плетка или горна част от waranshi. FENDI Flow също е преосмислен с горна част с връзки и цип, коркова стелка и формована FF подметка от небоядисана, био-базирана EVA.
„Винаги съм мислила за Кенго Кума като за майстор на натуралистичната архитектура – казва Силвия Вентурини Фенди, артистичен директор на Fendi Accessories and Menswear – Той беше един от първите, които разбраха важността на вграждането на природата в архитектурата както отвътре, така и отвън“.
През март-април в София пък се проведе събитие "Ден на италианския дизайн 2023" в Квадрат 500. Основната тема бе за 3те "Р": Редуциране, Рециклиране, Ре-употреба.
В Копенхаген (тазгодишна световна столица на архитектурата, за която ви разказахме тук) търсят колаборация с природата по повод фестивала 3daysofdesign. Датското Natural Material Studio използва биополимери, глина, гипс и био-пяна, за да създаде скулптурни седалки, рамкирани светлини и впечатляващ седемметров дълъг био-текстил. Час тите бяха подредени в повтарящ се пространствен модел, приканвайки посетителите да взаимодействат и да се ангажират с обектите.